Reis mee met de Kwaakjes naar Canada & Alaska

Dag 26 Anchorage - Amsterdam

Dag 26

30-06-2011 Anchorage - Amsterdam

Het zit erop! Vandaag zijn we aan de terugvlucht begonnen. Om 03.30 uur liep weer die verdomde wekker af. Dit keer had ik wel even moeite om op te staan. Maar veel keus had ik niet. Een uurtje later reden we naar het vliegveld van Anchorage. Onze Frans had ook moeite om wakker te worden, want we waren zowat al bij het vliegveld toen hij aanwijzingen gaf. De huurauto en sleutel konden we vervolgens gewoon weer droppen. Na het inchecken hebben we bij Starbucks nog een lekkere koffie met muffin genomen. Voor de rest had je er niet echt veel. Het is echter wel heel mooi, vooral vóór de controle c.q. het inchecken. We hadden weer prachtige zitplaatsen. De laatste rij! Wat een ellende! En zo krap! Het vliegtuig zat dan ook bommetje vol. En wie komen we tegen in het vliegtuig, Emma met haar vader die we op de boot ontmoet hebben. Da's toevallig! Om 07.00 uur gingen we precies op tijd de lucht in. Voor Nederlandse begrippen is dat al 17.00 uur in de middag. Na een uurtje vliegen konden we al wat eten bestellen. Ze hadden heerlijk vers fruit met diverse soorten kaas met crackers en een breakfast sandwich. Vervolgens hebben we maar de foto's bekeken en geselecteerd. Zo hadden we wat te doen en waren de 3½ uur zo voorbij. Op Portland hadden we een overstap van twee uur, al hoewel ze na 1½ uur al begonnen met boarden. In ieder geval hebben we de laptop weer even kunnen opladen. Voor de vlucht naar Amsterdam zaten we juist op de eerste rij en hadden we even iets meer ruimte en gelijk bij binnenkomst een glaasje bubbels. Ja, dit is pas het echte vliegen. Precies op tijd gingen we om 13.30 uur de lucht in, ofwel 22.30 uur Nederlands tijd. Inderdaad, we hadden al één uurtje ingelopen op weg van Anchorage naar Portland. Gelukkig kregen we binnen het uur het eten zodat we konden gaan slapen. Alleen het duurde wel even voordat we alles ophadden. Nadat ons tafelkleedje was neergelegd, begonnen we eerst met een krabsalade met avocado en meloen en een roomsoep van bladgroenten. Vervolgens kregen we een grote kom met gemengde groene salade met paprika en tomaat. Jawel, toen kwam nog het hoofdgerecht. Omdat ik al aardig vol zat, koos ik voor een klein hoofdgerecht van rosbief en zalm met ei, palmharten en tomaat. Moppie kon het niet laten om toch nog een keer de zalm te nemen. En dit alles met een lekker wijntje. Voor het toetje was er weinig plek, al vonden we nog een klein gaatje voor een cheesecake. Inmiddels was het al 0.45 uur. Tijd om te gaan slapen. Voor ons was het echter pas 14.45 uur! Daar moest dus even een pilletje aan te pas komen. En op het geschud van de turbulentie vielen we in slaap...................