Reis mee met de Kwaakjes naar Canada & Alaska

Dag 25 Seward - Anchorage

Dag 25

29-06-2011 Seward - Anchorage

Nu hadden we de wekker om 07.00 uur gezet, maar om 06.00 uur was ik al klaarwakker. Ik werd gek van de jeuk van een muggenbult. Eergisteren ben ik vast en zeker gestoken door een mug. Toen we die D-tour maakten vanwege de beertjes moesten we door de bush bush en daar stikte het van de muggen. Ondanks dat we ons hadden ingesmeerd met Deet werden we blijkbaar toch te grazen genomen. Ik heb niet langer liggen woelen en ben toen de foto's van gisteren gaan bekijken en gaan selecteren. Zo is het weblog helemaal up to date als we de terugweg gaan aanvaarden. Om 09.30 uur zaten we weer aan een heerlijk ontbijtje. Ik koos wederom voor de bagel met zalm. Die was gisteren zo lekker dat ik ‘m weer nam. Het was vandaag bijzonder mooi weer. Dus voordat we richting Anchorage reden, gingen we nog één keer naar de Exit Glacier. Niet helemaal naar het beginpunt van de gletsjer, maar naar het eerste uitkijkpunt. Nog één keer konden we genieten van het uitzicht op een gletsjer, want voorlopig moeten we het dan even zonder doen. En dat we naast die gletsjer gelopen hebben! Goed, uiteindelijk reden we om 11.45 uur richting Anchorage. En wat een weer hadden we zeg! Prachtig! Soms hadden we alleen wat oponthoude vanwege wegwerkzaamheden. En één keer vanwege een ongeluk. Een vrachtwagen was doorgeschoten naar de andere rijbaan en stond stil in een greppel. Een personenauto was alleen aan de achterkant aangetikt. Dus dat viel gelukkig mee. In Girdwoord dachten we een stop te kunnen maken, maar voordat we het wisten waren we het dorp alweer uit. Dan toch maar voor een VVV-onderzoekje naar het Alyeska Resort. En dat was niet verkeerd. Ze hadden er Starbucks koffie met een lekkere carrot cake muffin. Dit alles konden we buiten nuttigen op het terras in de zon. Wat een zaligheid! Vervolgens was het nog maar een klein stukje langs de kust naar Anchorage. Wat een prachtige weg! We reden eerst naar het centrum waar we de auto parkeerden bij het Westmark hotel. Vervolgens gingen we eerst naar het visitor's center. Dit was nog steeds een houten huisje met gras op het dak. Geweldig! Eindelijk herkenning! En schuin aan de overkant hadden we daar de Stewart photo shop. Veertien jaar geleden hebben we in de winkel staan praten met moeders en nam ze ons mee naar de achterkant van de winkel om ons het Jade te laten zien. En jawel hoor, achterin de winkel zagen we de planken met de brokken steen van Jade. Nadat we wat winkeltjes bekeken hadden, hebben we de auto weer gepakt en zijn we naar Point Woronzof gereden. Nog even voor dit punt had je een mooi uitzicht op de skyline van Anchorage. Het Point Woronzof lag aan het water aan het einde van de startbaan van het vliegveld. Menig keer zagen we een grote Jumbo overkomen. Ja, morgen is het voor ons ook zo ver. In het hotel hebben we ons vervolgens snel omgekleed, want om 20.00 uur hadden we bij Simons & Seafort's gereserveerd. Vanaf het hotel was het nog zo'n tien minuutjes wandelen. We hoefden echter alleen maar de straat uit te lopen. Eenmaal bij Simon & Seafort's aangekomen, was er nog geen tafeltje vrij zodat we eerst in de Saloon een drankje hebben genomen. Even later werden we naar een mooi tafeltje bij het raam gebracht. Zo hadden we mooi uitzicht op de Knik Arm én de zon. Nee, de zon ging nog lang niet onder, dat gebeurt hier pas 's nachts en dat moet je nog snel zijn ook. Na een heerlijke zalm met asperges en een filet mignon liepen we in de zon weer terug naar het hotel. Inmiddels liep het al tegen elven! Na de wandeling kropen we weer ons mandje in. Morgen is het weer vroeg dag. Het zit erop! Maar wat een mooie afsluiting van de vakantie met het fantastische weer én temperatuur en het heerlijke eten bij Simon & Seafort's! Weltrusten!