Reis mee met de Kwaakjes naar Canada & Alaska

Dag 9 Kamloops - Vancouver

Dag 9

13-06-2011 Kamloops - Vancouver

Jawel, we zijn op vakantie, maar desondanks liep de wekker om 06.15 uur af! Voor het hotel zat nog een Denny's, maar die lieten we maar links liggen. De bus bracht ons weer terug naar het station. Bizar dat die bussen gewoon het perron op rijden. Het kleedje was weer neergelegd zodat we konden instappen. Even later werden we uitgezwaaid en gingen we op weg naar Vancouver. Gelukkig kregen we al snel een ontbijtje, want trek hadden we inmiddels wel. Het was alleen een ‘light' versie met cereal's en een yoghurt. Wel kregen we d'r nog een lekker cinnemon broodje bij en natuurlijk weer het zakje met de partjes appel. Ook deze ochtend kwam de train manager himself Craig O'Beirne ons goede morgen wensen. Wat een job! Langs het meer van Kamloops had je wederom mooie vergezichten en door die bochten langs het meer kon je mooi zien hoe lang de trein wel niet was. Daarnaast moest je goed opletten voor het wildlife. Ook nu zagen we weer bold eagle's en berggeiten. Verder in de Thompson Valley kreeg je ook mooie kleurformaties in de rotsen. Voor de lunch moesten we nog even geduld hebben, want eerst moesten de foto's bij Hell's Gate nog gemaakt worden. Door de vele bomen langs het parcours moest je wel goed opletten wanneer je een foto nam. Voor je het wist was je gewoon te laat. Nu waren er mensen genoeg die foto's namen, dus werden de e-mail adressen uitgewisseld. Zo ook van Guy (als je snel keek had hij wel iets weg van John Cleese). Hij had al veel van de wereld gezien. Inmiddels is hij al gepensioneerd, maar heeft nu een hobby; reisleider. Nadat de foto's van de waterval bij Hell's Gate waren gemaakt, kregen we heerlijke zalm met rijst en een lekker broodje. Inmiddels zaten we in de Fraser Valley en begon het te regenen. Gelukkig was dat van korte duur en scheen al gauw de zon weer. Langs de route kregen we nu ook meer huizen te zien. En ondertussen had Daniël weer wat hersenbrekers voor ons. Bijvoorbeeld, noem het woord waar de letters a, b, c, d, e en f allemaal in voorkomen en je mag maar één extra letter gebruiken. En pas een paar uur later vraagt hij om het antwoord. Jawel, dit keer hadden we het goed, nl. ‘feedback'. Halverwege de middag kregen we nog weer wat te drinken met chipjes. Overigens kon je de hele dag zelf water pakken en lag er een mand vol fruit. Om 17.00 uur reden we Vancouver binnen. De mensen van de Rocky Mountaineer stonden ons al zwaaiend op te wachten. Nadat we Daniël gedag hadden gezegd gingen we op zoek naar onze koffers in de ‘aankomst hal'. Daar hebben we met de Zwitsers nog de e-mail adressen uitgewisseld. Vervolgens konden we onze huurauto ophalen, maar dat was niet op dit station. De Rocky Mountaineer heeft blijkbaar een eigen station. Wij hadden dus ook nog een taxi nodig, maar dat had zo'n beetje iedereen waardoor er een enorme rij stond. Voor de zekerheid vroegen we nog aan een hostess waar we Hertz konden vinden. En je wilt het niet geloven, maar zij regelde even een busje van de Rocky Mountaineer die ons naar het bewuste station bracht. Wat een service! Zonder die service hadden we nu nog geen auto gehad, want het Hertz kantoor sloot om 18.00 uur. Wij waren er een half uurtje voor sluitingstijd, alleen was onze auto er nog niet zodat we toch nog tot 18.00 uur moesten wachten. Daarna was het nog maar een klein ritje naar het Listel Hotel. En toch wel handig als je auto gewoon voor je wordt weg gezet. Zo, tijd voor een lekker drankje. Dat was gauw gevonden, want het hotel had een mooie bar. En ook het restaurant O'Doul's leek ons een uitermate geschikte plek om wat te eten. Het werd een heerlijk stukje vis met een passend wijntje. Na het eten zijn we voor de spijsvertering nog even gaan wandelen. We liepen de Jervis Street af richting het water. Zo, daar lagen een paar mooie bootjes. Uiteindelijk kwamen we uit bij Canada Place. Hier stonden nog de ijsblauwe fakkels van de Olympische Spelen van vorig jaar. En dat was een mooi gezicht nu het al wat donker werd. Via de Burrard Street liepen we terug naar Robson Street. Zo af en toe kwamen we nog een verdwaalde supporter tegen, maar helaas voor hen had Vancouver wederom verloren met ijshockey. Nu mogen ze woensdag weer tegen elkaar. Om 23.00 uur werd het dan eindelijk tijd om een lekker slaapje te gaan doen.

Rob & Rina

Mooi reisverslag en prachtige foto's, we moeten het vanaf morgen missen,daar we zelf weg gaan.

Heel veel plezier nog, zien julie eind juni

Groetjes
The oldies

Sita en Chris

Lieve Kwaakjes, wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Ik was even een paar dagen niet achter de pc geweest, maar had inmiddels al heel wat bij te lezen. En wat een mooie foto's zeg, en zo,n beer! volgens mij zijn het geen lieverdjes terwijl jullie er toch heel dichtbij waren. Nou geniet maar lekker verder, ik volg jullie. Liefs Sita en Chris