Reis mee met de Kwaakjes naar Canada & Alaska

Dag 7 Banff

Dag 7

11-06-2011 Banff

Vanochtend hebben we eens lekker uitgeslapen. De voorspellingen voor het weer waren toch niet echt bijzonder. Om 08.30 uur deden we de gordijnen open en inderdaad het was bewolkt en het regende zelfs weer. Daarom hebben we lekker rustig aangedaan en hebben we eerst samen de foto's bekeken om ze vervolgens op ons weblog te plaatsen. Dit keer konden we wel het ontbijt in het hotel uitproberen. Dat was echter niet veel bijzonders, alhoewel ze wel mijn oatmeal hadden. Pas tegen het middaguur gingen we op pad'. Inmiddels was het droog en nog geen eens zulk verkeerd weer. We gingen eerst voor het VVV-onderzoek naar het Fairmont Banff Springs Hotel. Wat een machtig pand! Op naar een lekkere lunch. Dat werd even zoeken. Zo'n giga hotel, daar raak je gewoon de weg kwijt. Uiteindelijk vonden we in de Rundle lounge een mooi plekje voor een heerlijke sandwich. Nu we weer lekker gevuld waren konden we onze weg vervolgen. Niet ver van het Fairmont Hotel ligt de gondel naar de Sulphur Mountain. Ondanks dat het bewolkt weer was, leek het ons wel de moeite waard. Het werd maar een kort bezoekje, maar je had wel een mooi uitzicht op Banff en het Fairmont Hotel. Terug in Banff hebben we de auto weer bij het hotel geparkeerd en zijn we de winkeltjes afgestruind. Bij Starbucks vonden we ook nog wat. Jawel, koffie! Gelukkig hebben ze hier ook kleine espresso's, want ondanks dat je een kleine koffie besteld, krijg je een nog een grote mok. Naast de Starbucks bij Roots vond ik nog een mooie tas. Verder hebben we selectief gewinkeld zoals bij The North Face, Patagonia en Peak Performance. Inmiddels liep het nl. al tegen zessen en voor 19.15 uur hadden we bij de Banffshire Club in het Fairmont Hotel gereserveerd. Dat werd dus nog opschieten! Nu was het met de auto maar vijf minuutjes rijden. Dus dat kwam goed. We hadden zelfs nog tijd om de formulieren van de huurauto in te vullen en het samen met de autosleutel in de brievenbus te doen bij het Hertz kantoor. Het mooie was dat het kantoor in één van de vleugels van het Fairmont Hotel zat. Kwam dat even goed uit! Van het eten hebben we heerlijk genoten. Wat een TOP hotel! Zeker een aanrader voor de volgende keer. Het eten zijn we in stijl begonnen met een glaasje Canadese bubbels. Ze kwamen zelfs met een heel barretje aanrijden met verschillende champagnes en diverse likeuren en vroegen nog of één van ons een allergie heeft zodat ze daar rekening mee konden houden. Keurig! Vervolgens kregen we nog een heerlijke amuse en broodjes met spinazie-champignon mouse. En met mijn allergie voor nootjes kreeg ik geen walnotenbrood, maar een ander lekker bruin broodje. Als voorafje hadden we tonijn tartaar en kroketjes van eend, dat werd gevolgd door een heerlijk stukje zwaardvis en een mals stukje rib-eye. Daarna zelfs nog een heerlijk kaasplateautje. Na de koffie werd het tijd om met de taxi terug te gaan naar de Banff Aspen Lodge. Het had lopend gekund, maar na gisteren hebben we toch een beetje spierpijn. Ja, zo'n wandeling hakt er dan toch aardig in. Moe, maar voldaan kropen we ons mandje weer in.

zussie

ha ha had me vergist, vandaag maandag de 13e is de treinreis, naar Vancouver ! Veel plezier daar bij familie